Bewijzen dat je géén robot bent: op veel websites waar een reactie kan worden geplaatst of waar gevraagd wordt om gegevens in te vullen, staat onderaan een veld aan met slecht leesbare code. Dat wordt gedaan om te voorkomen dat de site wordt misbruikt voor spam. Door het overtypen van de code dient de bezoeker aan te tonen dat hij een mens is in plaats van een robot. Nuttig en begrijpelijk, maar zowel de handeling op zich als de slecht leesbare code zorgt ervoor dat veel internetters een hekel hebben aan het werken met Captcha.
Daar heeft Google wat opgevonden. Captcha wordt reChaptcha. Vanaf nu hoeven bezoekers aan websites niks meer over te typen, het plaatsen van een vinkje in een checkbox zal in de toekomst volstaan. Op basis van de interactie van de gebruiker voor, tijdens en na het drukken op zijn muisknop, bepaalt het systeem vervolgens of u werkelijk een mens van vlees en bloed bent. Het systeem van Google baseert zich daarbij op het oplossen van eenvoudige woordentests en het selecteren van het juiste dier bij een getoonde foto. Mocht het systeem twijfelen, dan krijgt de gebruiker een nieuwe kans om te bewijzen dat hij geen robot is.
Maakt uw website gebruik van Captcha of overweegt u dat te gaan doen? Laat dan 7W Internet Marketing het nieuwe reCaptcha implementeren ten behoeve van de veiligheid van uw site en een positieve gebruikerservaring onder uw bezoekers. Bel 0251 – 65 72 60 of vraag via mail@7W-internetmarketing.nl om meer informatie!