Webdesign en Online Marketing | 7W Internet Marketing -

Enter your keyword

Direct een offerte

Sinds de introductie van de app in 2008 hebben gebruikers inmiddels de mogelijkheid om 5,7 miljoen verschillende apps te downloaden. Nu 86% van de Nederlanders beschikt over een smartphone, verdient een goede strategie voor mobile marketing een plek op de agenda bij bedrijven.

Mobiele trends

Misschien wordt de mobiele trend op dit moment nog wel het beste geïllustreerd door Pokémon GO. Voor wie het niet gevolgd heeft: Pokémon zijn fictieve wezens, die worden gevangen door mensen. Ooit bedacht als kaartspel en later door Nintendo ontwikkeld tot game, lopen nu talloze jongeren door de straten met de app op hun smartphone.

Er is dan ook bijna geen Nederlander meer van jongere of middelbare leeftijd zonder smartphone. Gemiddeld wordt die 2,5 uur per dag gebruikt, waarvan zelfs 90% van de tijd aan apps. Maar opvallend is, dat daarvan dan weer 84% wordt besteed aan slechts vijf apps of minder. Wereldwijd  zal het aantal smartphone-gebruikers in de loop van dit jaar het aantal van twee miljard overschrijden.

Responsive webdesign is de eerste stap

Wilt jij als ondernemer gelijke trend houden met jouw klanten, dan is responsive webdesign een eerst stap. Wanneer jouw website responsive is, bepaalt de breedte van het scherm automatisch de weergave. Content en afbeeldingen passen zich dan automatisch aan naar het device, dus desktop, laptop, tablet of smartphone.

In toenemende mate is alleen responsive webdesign niet toereikend. Voor specifieke toepassingen zijn apps ideaal. Dat zijn vooral toepassingen waarbij je mobiel bent, op dat moment niet over een ander device beschikt en op zoek bent naar specifieke informatie. Denk aan internetbankieren, de reisplanner van de NS of het vergelijken van prijzen wanneer je in een winkel of showroom staat. Overigens wordt elke app door Google apart geïndexeerd voor zoekresulaten en levert dus zo een bijdrage aan Search Engine Optimization (SEO).

Apps en Online Marketing

Bedrijven zijn dan ook van plan om de komende jaren flink te investeren in mobile advertising. Tegen 2020 zal ruim 75% van alle digitale reclamebestedingen gericht zijn op mobiele apparaten. Gebruikers moeten die boodschappen echter snel en doeltreffend kunnen verwerken. Gebruikelijke banners en traditionele TV-commercials komen daar niet voor in aanmerking.

Aangezien videocontent steeds belangrijker wordt, vraagt de ontwikkeling om korte, krachtige, bewegende en “licht te verteren” reclame. Bij het ontwikkelen van advertenties moet worden uitgegaan van “mobile first”. Daarmee richt de adverteerder  zich dan al direct op, naar verwachting, 45% van alle online aankopen in 2020.

Strategie voor Mobile Marketing

Zoals gezegd: bedrijven die gelijke trend willen houden met hun klanten ontwikkelen zich met hen mee of zelfs pro-actief. Een doordachte strategie voor Mobile Marketing bestaat uit drie componenten: de functionele inzet van apps, mobile advertising en de relatie tot andere online (en offline) marketing instrumenten.

Bij 7W staan wij je graag bij in jouw ontwikkeling naar Mobile Marketing. Neem vrijblijvend contact met ons op als je van gedachten wilt wisselen over de beste strategie of wanneer je een app of advertentie wilt laten ontwikkelen. Bel 0251 – 657260 of neem online contact met ons op!