Onderdeel van Yahoo! Tumblr is een mix van een microblog en een social network. Het platform is opgericht in 2007. In 2014 stonden er ruim 200 miljoen blogs op. Tumblr werkt vanuit New York.

Aantal gebruikers Tumblr wereldwijd: 420 miljoen (oktober 2014)

Waarvan unieke bezoekers in Nederland: 1,7 miljoen (maart 2015)

Waarvan dagelijks actief: ca. 150.000

Gebruikers, de zogenaamde Tumblrs, kunnen andere bloggers volgen, re-bloggen, blogs overnemen, of als favoriet aanmerken. Tumblr biedt gebruikers ook de mogelijkheid om eenvoudig de inhoud van een Tumblr-blog te publiceren of mailen.

Tumblr voor bedrijven

Grote bedrijven als Coca Cola zijn actief op Tumblr als onderdeel van hun branding- en social media strategie. Het betreft dan vooral bedrijven die zich richten op de jonge doelgroep van Tumblr, namelijk 15 tot 34 jaar. Dit social network is de snelst groeiende blogsite ter wereld en biedt diverse mogelijkheden voor het leggen van koppelingen met bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Instagram.

Adverteren op Tumblr

Adverteren op Tumblr wordt vooral gedaan door retailers en webwinkeliers die proberen via de blogsite  klanten te verleiden tot een bezoek aan hun webshop en directe conversie. Het gaat vooralsnog alleen om door Tumblr goedgekeurde bedrijven die gebruik maken van Tumblr Radar en Tumblr Spotlight.

Bureau voor social media en online adverteren

Het maken van aantrekkelijke bedrijvenpagina’s voor de jonge doelgroep op Tumblr, het actief onderhouden ervan en adverteren op sociaal media is werk voor specialisten. Ook handig als het druk is of de medewerker, die verantwoordelijk is voor het plaatsen van berichten en de opvolging, met vakantie is. 7W houdt zich als bureau elke dag bezig met social media en online adverteren, voor een groot aantal opdrachtgevers. Wat ons betreft kan jouw campagne morgen online staan!

Ga naar 7W op Tumblr >

Ga naar de 7W contactgegevens