Google vernieuwt Adwords

Google vernieuwt Adwords

Adverteren op de pagina’s met zoekresultaten bij Google is een beproefde route om snel online nieuwe klanten te vinden. Sinds de introductie, ruim 10 jaar geleden, heeft Google slechts marginale aanpassingen aan Adwords doorgevoerd. Daar komt dit kwartaal verandering in.

Online adverteren bij Google

Recent voerde Google al een aanpassing door die duidelijk zichtbaar was. Advertenties worden niet langer getoond aan de rechterkant, maar alleen boven en onder de zoekresultaten. Dat heeft alles te maken met de trend dat steeds meer gebruikers van internet de pagina’s van Google met hun smartphone bezoeken. Omdat de advertenties nu nauwelijks meer zijn te onderscheiden van de organische zoekresultaten, plaatst Google er een icoontje met de vermelding ‘Adv.’ voor.

Deze ogenschijnlijk beperkte, visuele wijziging had al wel grote gevolgen voor bedrijven die online adverteren bij Google. Het is nóg belangrijker dan voorheen om advertenties getoond te krijgen boven de zoekresultaten op de eerste pagina, dus bij de eerste vier posities van Adwords. SEA-specialisten, zoals 7W, hebben kunnen vaststellen dat kwalitatief goede campagnes met verwijzingen naar relevante pagina’s nu hoger scoren tegen lagere kosten dan voorheen.

Logo-Google

Google Expended Text Adds

De meer ingrijpende aanpassing die Google nu aankondigt voorziet in een vergroting van de ruimte voor uw propositie met 47%. In de Expended Text Adds komt er een tweede kopregel beschikbaar, waarin 30 karakters kunnen worden getoond. De advertentietekst zelf, die tot op heden werd weergegeven in twee regels van maximaal 35 karakters, zal het voortaan met één regel moeten doen, maar dan tot 80 karakters. De klassieke indeling 25-35-35 wordt daarmee aangepast naar 30-30-80.

De Expended Tekst Adds biedt adverteerders een aantal belangrijke voordelen. Potentiële klanten selecteren namelijk vooral op kopteksten. Mede daardoor verwacht Google dat de doorklikpercentages (CTR) met ten minste 20% kunnen toenemen. Advertenties zijn standaard geoptimaliseerd voor weergave op mobiele apparaten en de advertenties passen zich automatisch aan per device.

Professionele Adwords specialisten

Adwords is een flexibele, laagdrempelige manier om online te adverteren. Maar Google richt zich in toenemende mate op kwaliteit en relevantie. Mede als gevolg van de veranderingen die de zoekmachine dit kwartaal gaat uitrollen wordt het steeds lastiger voor de ‘doe-het-zelvers’ in het MKB om goede posities voor hun advertenties in te kopen tegen een redelijk bod per klik. Bovendien zullen bestaande campagnes moeten worden aangepast om te profiteren van de voordelen die de Expended Text Adds te bieden hebben.

Google-Partner-Nederland

Denk daarom eens aan de mogelijkheid om een beroep te doen op de professionele Adwords specialisten van 7W. Zij hebben alle trainingen van Google doorlopen en beschikken over de kennis en ervaring om optimaal rendement uit uw campagne te halen. Daardoor komt u sneller, makkelijker en professioneler in contact met potentiële klanten. En het levert belangrijke besparingen op, omdat kliks in een kwalitatief hoogwaardig ingerichte campagne goedkoper kunnen worden gerealiseerd.

Volg de link om meer te lezen over SEA (Search Engine Advertising) of neem contact met 7W op om de mogelijkheden te bespreken. Wij zijn u graag van dienst op telefoonnummer 0251 – 65 72 60 en via het reactieformulier op de contactpagina.