Natuurlijk wisten we het al, maar de cijfers onderbouwen het nog maar eens: afgelopen jaar is de hoeveelheid data die consumenten mobiel gebruiken verdubbeld. Volgens het rapport voor de telecommarkt over het derde kwartaal van 2014, dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) deze week publiceert, is het gebruik van mobiele data ten opzichte van 2012 zelfs verdrievoudigd.
Consumenten willen altijd en overal bereikbaar zijn en gebruiken hun smartphone voor een steeds grotere diversiteit aan toepassingen. Deze trend is ook zichtbaar in de devices en de tijdstippen waarmee bestellingen worden geplaatst in webshops en boekingen plaatsvinden op reissites. Ook functies als apps, social media, mailboxen en WhatsApp worden steeds meer onafhankelijk van plaats en tijd gebruikt.
Bedrijven in het B2C-segment, die in 2015 een duidelijke strategie hebben om de consument mobiel aan zich te binden, vergroten daarmee hun kans op succes. Hebt u nog geen strategie en wilt u eens van gedachten wisselen over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met 7W Internet Marketing!
Eerst het rapport van de ACM doorlezen? Klik dan hier!