Meer internet- dan TV-reclame

In 2018 zullen adverteerders meer geld besteden aan reclame via internet dan aan commercials op TV. Dat voorspelt het onderzoeksbureau van accountantsorganisatie Price Waterhouse Coopers (PwC). Internetreclame groeit jaarlijks met 10,7%, vooral gedreven door een toename op mobiele toepassingen van 23% per jaar.

Videocontent en binge viewing

De manier waarop consumenten informatie via media tot zich nemen verandert in hoog tempo. Zo is er sprake van een verschuiving van traditionele televisiekijken naar ‘any time, any place’ tot zich nemen van videocontent via aanbieders als Netflix en binge viewing – de hele televisieserie in één keer achter elkaar kijken. Dat heeft ook gevolgen voor het maken van reclame.

PwC Global Entertainment & Media Outlook

De bevindingen van PwC zijn opgetekend in het rapport ‘Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019’. Volgens het rapport maken consumenten geen onderscheid tussen digitale en traditionele media. Wat consumenten willen is flexibiliteit, vrijheid en vertrouwen in wanneer en hoe zij wat voor type content dan ook tot zich nemen. Het onderzoek vindt jaarlijks plaats en kijkt altijd vijf jaar vooruit.

Adverteren via internet

Overweegt u om in te spelen op deze trend en zelf te gaan adverteren via internet? Volg dan de link voor contact met 7W Internet Marketing! Afhankelijk van uw diensten, producten, doelgroep, ambities en budget kan worden gekozen voor Search Engine Advertising (SEA), online adverteren via social media, Affiliate Marketing en/of inzetten op videokanalen, zoals YouTube. Wij adviseren u graag.

 

Meer over online adverteren

PwC Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019

Contact met 7W Internet Marketing