Inhoud afbeeldingen in zoekresultaten

Inhoud afbeeldingen in zoekresultaten

Een innovatieve ontwikkeling bij Facebook. Het sociale platform gaat de inhoud van afbeeldingen gebruiken bij het weergeven van zoekresultaten. Tot op heden kwamen die resultaten alleen tot stand via tags en teksten in onderschriften.

Nieuwe kansen bij adverteren op Facebook

De nieuwe techniek biedt ook nieuwe kansen voor bedrijven die willen adverteren op Facebook. Stel: jij bent importeur van wijnen. Tot voor kort waren jouw advertenties op Facebook gericht op mensen die in hun profiel hadden aangegeven wijnliefhebber te zijn. Ook kwam jouw advertentie in beeld bij mensen die dat tekstueel in hun berichten naar voren lieten komen.

Nu gaat Facebook flessen wijn herkennen op afbeeldingen. Dat betekent dat bij mensen die wel van een goed glas wijn houden, maar dat niet in tags of teksten vermelden, toch jouw advertentie getoond kan gaan worden. Vooralsnog is deze mogelijkheid alleen in de US beschikbaar. Neem contact met 7W op als je met deze nieuwe techniek wilt adverteren op Facebook of volg onze berichten over de uitrol ervan in Nederland.

Leave a Comment

Your email address will not be published.