Meer reclamegeld naar Online dan TV

Meer reclamegeld naar Online dan TV

Volgens een recent rapport van mediaspecialist Zenith groeit de wereldwijde markt voor internetreclame dit jaar met 13% tot 205 miljard dollar. Daarmee overstijgen de budgetten voor Online voor het eerst in de geschiedenis de bestedingen aan reclame op TV. Die beperken zich in 2017 tot ‘slechts’ 192 miljard dollar.

Global Advertising Expenditure in 2017

In totaal besteden bedrijven dit jaar 555 miljard dollar aan de verschillende manieren om te adverteren. Online reclame neemt daarvan 36,9% voor zijn rekening. Bijna de helft daarvan (ruim 92 miljard dollar) gaat naar gesponsorde links bij zoekmachines, zoals Google Adwords. Search Engine Advertising (SEA) wordt daarmee voor bedrijven een steeds belangrijker instrument om nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten te behouden.

Zenith kijkt ook vooruit en voorspelt dat de optelsom van Online budgetten de komende jaren met zo’n 20 miljard dollar per jaar zullen toenemen. In 2019 wordt naar verwachting een wereldwijde omvang van 250 miljard dollar bereikt.

Online Marketing Bureau

Om de toenemende budgetten (13% groei in 2017, 12% in 2018 en 10% in 2019) optimaal in te zetten en te laten renderen is het verstandig om een professioneel Online Marketing Bureau in te schakelen. Bij 7W houden wij ons dagelijks bezig met internetreclame voor een groot aantal opdrachtgevers in verschillende sectoren, onder meer als Official Partner van Google. Neem contact met ons op om vrijblijvend van gedachten te wisselen over de mogelijkheden in jouw branche!

Leave a Comment

Your email address will not be published.