Omzetgroei webwinkels 18,7 procent

Omzetgroei webwinkels 18,7 procent

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek, die vandaag zijn gepubliceerd, blijkt dat de omzetgroei van webwinkels onverminderd doorgaat. Gezamenlijk wisten de Nederlandse webwinkeliers in het afgelopen kalenderjaar 18,7% meer te verkopen dan in 2015.

Het gaat om de pure webshops, exclusief de multichannelers. De omzetgroei in de traditionele detailhandel bedroeg afgelopen jaar 1,9%.

Online omzet boven de 20 miljard

Het succes van webwinkels neemt zelfs progressief toe. Een jaar eerder, dus 2015 ten opzichte van 2014, was het groeipercentage nog ‘slechts’ 15,2%. Eerder deze week maakte Coolblue bekend afgelopen jaar 55% meer te hebben verkocht. Het bedrijf heeft nu al 10 kwartalen op rij een groei van meer dan 40% gerealiseerd.

Volgens onderzoek door GfK, uitgevoerd in opdracht van Thuiswinkel.org en PostNL, kwam de totale online omzet in Nederland in 2016 voor het eerst boven de 20 miljard Euro uit. Consumenten gaven vooral meer geld uit aan schoenen, lifestyle-producten, IT en voeding. De toename over het vierde kwartaal bedroeg zelfs 27%. Het onderzoeksbureau stelt vast dat 82% van de Nederlanders ouder dan 15 jaar in dat kwartaal online aankopen heeft gedaan.

Platformen voor webwinkels

Wil jij als ondernemer ook profiteren van deze ontwikkeling? 7W biedt startende en bestaande webwinkeliers daarvoor verschillende platformen. Gebruiksvriendelijk, optimaal vindbaar en betaalbaar. Volg de link om verder te lezen of laten we samen cappuccino drinken en de mogelijkheden bespreken!

Leave a Comment

Your email address will not be published.